Page 39 - Boschbelang-2022-5
P. 39

VEILIG VERKEER en
 STAD EN BESTUUR
                 BETAALBAAR OPENBAAR VERVOER



 Het begrip social return wordt verbreedt  Openbaar vervoer tussen stad, wijken en dorpen




 Bedrijven en instellingen die
 werkzaamheden voor de gemeente                                 Zorgen voor meer en regelmatige

 verrichten in welke aard dan ook                           openbaar vervoer tussen wijken, dorpen
 nemen via social return werknemers                                        en de binnenstad.
 op. De aard van de omvang van de                              Elektrische snelbussen voor woon-

 werkzaamheden bepaalt het aantal                             werkverkeer van de stations naar de
 opgenomen werknemers. Deze                                        bedrijventerreinen en het JBZ.
 werkwijze passen we ook toe voor
 ZZP-ers uit onze gemeente.



 Burgerlijke stand in wijken en dorpen  Openbaar vervoer goedkoper maken




 Er moet een mobiel loket van de burgerlijke stand komen, zodat ook inwoners in   Een experiment met gratis openbaar vervoer
 de kernen en de afgelegen wijken bereikbaar zijn.  voor mensen met een laag inkomen.
           Ouderen die gebruikmaken van zones
        moeten daarbij geen beperkingen hebben,
          zodat ze daar gewoon vaak gebruik van

      kunnen maken en niet dat het na 1 ritje op is.
       Openbaar vervoer beter toegankelijk maken
            voor fysiek minder valide passagiers.





               Meer fietsenstallingen achter het station

                                    en bij de winkelcentra



      Bij parkeergarages in de binnenstad 2
     parkeerdekken voor een fietsenstalling

                        reserveren.
            Bij de Winkelcentra meerdere
       parkeervakken gebruiken voor vaste
                     fietsenstallingen.
     Achter het station orde scheppen in de

             chaos bij de fietsenstalling.




                                             Bosch Belang
 Op naar 100 jaar Uw Bosch Belang  Onafhankelijke raadsgroepering 1923
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44