Page 38 - Boschbelang-2022-5
P. 38
VEILIG VERKEER en
STAD EN BESTUUR
BETAALBAAR OPENBAAR VERVOER
Het begrip social return wordt verbreedt Openbaar vervoer tussen stad, wijken en dorpen
Bedrijven en instellingen die
werkzaamheden voor de gemeente Zorgen voor meer en regelmatige
verrichten in welke aard dan ook openbaar vervoer tussen wijken, dorpen
nemen via social return werknemers en de binnenstad.
op. De aard van de omvang van de Elektrische snelbussen voor woon-
werkzaamheden bepaalt het aantal werkverkeer van de stations naar de
opgenomen werknemers. Deze bedrijventerreinen en het JBZ.
werkwijze passen we ook toe voor
ZZP-ers uit onze gemeente.
Burgerlijke stand in wijken en dorpen Openbaar vervoer goedkoper maken
Er moet een mobiel loket van de burgerlijke stand komen, zodat ook inwoners in Een experiment met gratis openbaar vervoer
de kernen en de afgelegen wijken bereikbaar zijn. voor mensen met een laag inkomen.
Ouderen die gebruikmaken van zones
moeten daarbij geen beperkingen hebben,
zodat ze daar gewoon vaak gebruik van
kunnen maken en niet dat het na 1 ritje op is.
Openbaar vervoer beter toegankelijk maken
voor fysiek minder valide passagiers.
Meer fietsenstallingen achter het station
en bij de winkelcentra
Bij parkeergarages in de binnenstad 2
parkeerdekken voor een fietsenstalling
reserveren.
Bij de Winkelcentra meerdere
parkeervakken gebruiken voor vaste
fietsenstallingen.
Achter het station orde scheppen in de
chaos bij de fietsenstalling.
Bosch Belang
Op naar 100 jaar Uw Bosch Belang Onafhankelijke raadsgroepering 1923